susanne-sahl-stenmeditationHerunder er 2 forslag til 2 meget enkelte meditationer. “Stenmeditationen” er god til at give klarhed og ro. “Pusterum”, nå ja titlen på meditationen afslører det: Et pusterum. Du kan selv vælge om du vil sætte rolig baggrundsmusik på, det vigtigste er at du giver dig selv lov til at rejse med.

__________________________________

Stenmeditation

Find 2 sten i naturen. Jeg bruger gerne sten, jeg har fundet på stranden. Det er vigtigt at stenene ligger godt i hånden.

Når du har sat dig godt til rette med stenene i hånden så luk øjnene og tillad tankerne at flyde frit. Sid sådan lidt.

For hver en tanke du har givet plads og derefter slipper vil du blive mere bevidst om stenene i din hånd. Stenene svarer tilbage med ro. Giv dig god tid.

Du ved du er færdig med meditationen når stenene i din hånd fylder din bevidsthed.

Tag en dyb indånding og åben øjnene når du er klar.

 

Pusterum

Sørg for du sidder behageligt, tag et par dybe vejrtrækninger og luk øjnene.

Forestil dig, du går på en sti. Stien fører hen til et lille hus. Der er et hvidt stakit omkring haven. Gå ind i haven. Du føler dig straks godt tilpas i haven. Det er en gammel have med store træer og buske. Du bemærker blomsterne blomstrer og mellem 2 store træer hænger en hængekøje. læg dig i hængekøjen. Mens du ligger der under træernes trækroner og svinger stille, lytter du til naturen og mærker roen sprede sig i din krop. Giv dig god tid.

Når du er klar rejser du dig fra hængekøjen, går ud af haven og ud på stien. Bliv bevidst om din fysiske krop og åben øjnene nå du er klar.