MEDITATION

Vi kan med fordel søge vores kerne hver dag, det kan du bla. gøre ved at meditere. Du kan kun gøre det rigtigt og er du nybegynder kræver det lidt øvelse. Herunder er forslag til 3 meget enkelte meditationer: Stenmeditationen, Pusterum og Renselse.


STENMEDITATION

Ca. 10 minutter eller så lang tid du har brug for det. Du skal bruge 2 sten, der ligger godt i hånden.

Denne meditation hjælper dig med at finde klarhed og ro. Find 2 sten i naturen, jeg samler gerne sten på mine ture til stranden, så jeg har lidt at vælge imellem. Stenene behøver ikke være fra stranden, det vigtige er at stenene ligger godt i hånden.

Når du har udvalgt de sten du vil meditere med, sætter du dig godt til rette med stenene i hånden.

Tag et par dybe vejrtrækninger og luk øjnene. Bliv opmærksom på dine tanker og tillad tankerne at flyde frit. Den ene tanke fører til den næste.

Giv dine tanker til stenene. Stenene vil modtage dine tanker.

Giv dig god tid.

Måske dukker der en følelse op. Giv følelsen plads og aflever den til stenene. Stenene vil modtage dine følelser.

Giv dig god tid.

Når du ikke har mere at give til stenene tager du en dyb indånding og åbner øjnene når du er klar.


PUSTERUM

Ca.  15 min. til 1 time.

Denne meditations formål er at give dig et pusterum. Der er ikke noget formål – det er en pause. Sørg for du sidder eller ligger behageligt, tag et par dybe vejrtrækninger og luk øjnene.

Forestil dig, du går på en sti. Solen skinner og temperatuen er perfekt.

Stien fører hen til et lille hus. Der er et hvidt stakit omkring haven og du ser det er en gammel have med store træer, buske og planter. Der er også et lille hus.

Du går ind i haven og føler dig straks godt tilpas i haven. Du bemærker blomsterne blomstrer og mellem 2 store træer hænger en hængekøje.

Du ligger dig i hængekøjen. Mens du ligger her under træernes trækroner og svinger stille, lytter du til naturen, mærker naturens puls og tillader at roen spreder sig i din krop. Giv dig god tid og lad dine tanker vandre.

Når du er klar rejser du dig fra hængekøjen, går ud af haven og ud på stien.

Bliv bevidst om din fysiske krop og åben øjnene nå du er klar.


RENSELSE

10 minutter til 30 minutter.

Jeg elsker havet og den rensende effekt, vandet har på mig. Det er ikke altid muligt at sidde ved havet og betragte bølgerne, denne øvelse renser og tilfører energi. Lig eller sæt dig behageligt, tag et par dybe vejrtræninger og luk øjnene.

Forestil dig du sidder ved havet. Solen skinner, du kan mærke en let og behagelig brise. Flyt din opmærksomhed til havet. Til bølgerne, der finder land for derefter at trække sig tilbage igen. Forestil dig at bølgerne er et brus af energi, der kan rense og heale dine sår.

Mærk hvordan du bliver renset, når bølgen kommer ind. Energien løsner stilstand, gamle sår og fylder dig med ren energi og healer dig.

Tillad at bølgen trækker det du ikke længere har brug for med ud i havet igen.

Fortsæt bølge efter bølge, energien renser dig.

Når du er klar slipper du billedet af havet, strækker din krop og vender tilbage til hverdagen.