susanne-sahl-stenmeditationHerunder er 2 forslag til 2 meget enkelte meditationer. “Stenmeditationen” er god til at give klarhed og ro. “Pusterum”, nå ja titlen på meditationen afslører det: Et pusterum. Du kan selv vælge om du vil sætte rolig baggrundsmusik på, det vigtigste er at du giver dig selv lov til at rejse med.

__________________________________

Stenmeditation

Ca. 30 minutter eller så lang tid du kan.

Jeg elsker havet og den rensende effekt, vandet har på mig. Find 2 sten i naturen, jeg samler gerne sten på mine ture til stranden, så jeg har lidt at vælge imellem. Stenene behøver ikke være fra stranden, det vigtige er at stenene ligger godt i hånden

Når du har udvalgt de sten du vil meditere med, sætter du dig godt til rette med stenene i hånden. Tag et par dybe vejrtrækninger og luk øjnene. Bliv opmærksom på dine tanker og tillad tankerne at flyde frit. Den ene tanke fører til den næste. Giv dine tanker til stenene. Stenene vil svare tilbage med ro.

Giv dig god tid.

Måske dukker der en følelse op. Giv følelsen plads og aflever den til stenene.

Giv dig god tid.

Tag en dyb indånding og åben øjnene når du er klar.

 

Pusterum

Ca.  30 min. eller så lang tid du kan.

Sørg for du sidder eller ligger behageligt, tag et par dybe vejrtrækninger og luk øjnene.

Forestil dig, du går på en sti. Solen skinner og temperatuen er perfekt.

Stien fører hen til et lille hus. Der er et hvidt stakit omkring haven og du ser det er en gammel have med store træer, buske og planter. Der er også et lille hus.

Du går ind i haven og føler dig straks godt tilpas i haven. Du bemærker blomsterne blomstrer og mellem 2 store træer hænger en hængekøje.

Du ligger dig i hængekøjen. Mens du ligger her under træernes trækroner og svinger stille, lytter du til naturen og mærker roen sprede sig i din krop. Giv dig god tid.

Når du er klar rejser du dig fra hængekøjen, går ud af haven og ud på stien.

Bliv bevidst om din fysiske krop og åben øjnene nå du er klar.